Nápověda - Vyhledávání - Členové - Kalendář
Plná verze: Stare oldskulove hry
GamePark.cz fórum > Hry > Ostatní hry
Šupex
davejte sem nejake ty linky. pokud to bude warez tak davejte jenom obrazky a nazev. to uz si potom kazdy sezene sam.

tak zacnu.

je to hra, kterou sem shanel a pomohl mi ji najit prometheus. timto mu jeste jednou dekuji

IPB Image

link: Cosmo's cosmic
Bul@dog
lol co to je ? wow.gif
Šupex
woe kdyz nevis tak nehunti

ten topic tu je od toho aby si sem daval linky na oldskulovky ale ty si asi lama co hraje jenom nove hry
Beluga
Prosimte supexi klidni se... ja taky pamatuju spoustu starejch her, ale tohle jsem v zivote nevidel!

EDIT: i kdyz vlastne asi jo... jj hral jsem to... u kamose jeste na 386 thumbsup.gif
Linux'
Heretic
IPB Image
Stránka

doporučuji zapařit! Aby hra jela pod Win NT (2000 / XP / Vista) doporučuji stáhnout ZDoom engine. Stačí skopírovat do složky s Hereticem. Potom spouštíte ZDoom.exe. Link: -zde-


Beluga
QUOTE(Linux @ 25.09.2006, 21:20) [snapback]370371[/snapback]

Heretic
IPB Image
Stránka

doporučuji zapařit! Aby hra jela pod Win NT (2000 / XP / Vista) doporučuji stáhnout ZDoom engine. Stačí skopírovat do složky s Hereticem. Potom spouštíte ZDoom.exe. Link: -zde-



JJ heretic byl super!

Zkuste tuhle stranku old gamez - je tam fakt tezka spousta starejch pecek... bomba! thumbsup.gif
Linux'
A teď tu NEJ z NEJ na světě!
...
DooM (II)
IPB Image
IPB Image
Super hry!

Doom1 (Ultimate Doom)
V roce 1993 vydala firma ID software hru Doom. Hra má tři úrovně, každá úroveň devět map. Vaším úkolem ve hře je projít všechny úrovně a mapy. V tom vám brání rozličné překážky a monstra. Pomáhají vám zbraně a různé předměty. Můžete používat celkem 8 zbraní a potkat 10 druhů monster. Systém tří různobarevných klíčů zaručuje, že hra nebude jen ryze lineární. Později byl vydán Ultimate Doom - rozšíření Doom1 o čtvrtou epizodu. V Doom se poprvé objevil Deathmatch.






[b]Doom 2[/b]
Firma Id software vydala o rok později hru Doom 2. Hratelnost se ještě výrazně zvedla. Doom 2 má 32 map. Tentokrát již nejsou rozděleny do úrovní. Poslední dvě mapy jsou předělávky dvou map z Wolf 3D. Objevuje se nová zbraň - dvouhlavňová brokovnice -medvědice. Do cesty se vám staví 8 nových monster, celkem tedy už 18. Při procházení map si pomáháte mnoha předměty.





Cituji Avengera: Doom je podle mého subjektivního názoru a doufám, že nejenom mého, nejlepší hra všech dob. Tato Hra s velkým H, kterou firma ID software stvořila, se stala dokonalou předlohou pro nastávající 3D akční scénu. Je to hra s nezapomenutelně skvělou atmosférou, kterou nenajdete nikde jinde. Doom je také hra, ve které se také poprvé objevil Deathmatch. Ano poprvé. Konečně jste si mohli zahrát proti kamarádům a dokázat, že jste lepší. Některé dnešní hry s dokonalou grafikou (které raději nebudu jmenovat) nejsou ani tak z desetiny hratelné jako právě ten starý kostrbatý děda se jménem Doom.





Další novinka bylo 3D prostředí. Můžete namítnout, že 3D prostor se objevil už ve hře Wolf 3D, ale Doom zavádí důležitou věc a to výškové rozdíly jednotlivých lokací. Nelze v něm však umístit dva sektory nad sebe, takže není možné udělat třeba patrové domy, stůl s prostorem pod ním i nad ním. S tím přišla hra Duke Nukem 3D a Quake o pár let později. Absence této možnosti ovšem má i výhodu. Mapy se výborně editují, krásně se generuje mapa a není tak těžké se v mapách orientovat.






E1M1 - Hangar
Hangár je vstupní branou do výzkumných objektů na Phobosu. Ve srovnání s ostatními prostory je Hangár poměrně malý a jeho architektura jednoduchá. Je vybudovaný okolo velkého dvoru s jedovatým jezírkem ve svém středu a obsahuje dostatek problémů pro řešení zejména pro začátečníky. Jakmile tvá zkušenost a trénink vzroste, je na čase zvolit vyšší obtížnost.

IPB Image



E1M2 - Nuclear plant
Druhá úroveň první epizody, Jaderná elektrárna, přibližuje mnoho situací a prvků, se kterými se setkáš znovu a znovu ve vyšších úrovních s dalšími rozšířeními a variacemi. Jaderná elektrárna rovněž obsahuje velkou venkovní oblast a bludiš?ovou počítačovou místnost - prvky, se kterými se často setkáš později.





E1M3 - Toxin refinery
Když poprvé vstoupíš do těchto prostor, budeš překvapen klidem, který se zde nalézá. Téměř si budeš přát, abys v tomto ostrově pohody mohl vydržet déle. Nicméně, každá úroveň obtížnosti mohutně přidává další kreatury. Pokud hraješ na Ultra Violence, setkáváš se zde poprvé s prvním duchem a rovněž s prvním démonem. Navzdory prvnímu dojmu je vše v této úrovni zuřivější a divočejší; složitější je i výstavba budov a místností. Je zde mnoho spínačů, tajných dveří, plošin a čidel. Stejně jako spínače způsobuje i čidlo fyzickou změnu ve výstavbě místností; na rozdíl od něj je čidlo je pouhým mechanismem citlivým na pohyb, který se aktivuje automaticky při vstup na konkrétní místo. Prohlédni si mapu Rafinerie - uvidíš rovněž velké množství skrytých zbraní, munice a užitečných artefaktů. V této úrovni můžeš najít i svůj první raketomet. Navíc, co je však zřejmě nejdůležitější, zahrnuje tato úroveň výstup do tajné úrovně celé epizody.





E1M4 - Command control
Nevlídná, strohá a přísně funkční je architektura Řídícího centra. Je zjevně inspirována těžkými a ponurými vojenskými ubikacemi, které vyrostly jako houby po dešti během druhé světové války v Evropě. Nikde v DOOM není téma světové války tak evidentní jako v počítačové místnosti v severozápadním rohu Řídícího centra. Vysoké opevněné zdi, dlouhé chodby a široké sály jsou jevištěm pro akci. Přesně - akce je slovo, které charakterizuje tuto úroveň lépe než cokoliv jiného. Je zde minimálně tajných dveří a čidel, zato tě ale přehršle těžkých bojů.





E1M5 - Phobos lab
Úroveň nazvaná Laboratoř Phobosu v sobě skrývá pořádnou dávku nepříjemných překážek a důmyslně skrytých tajemství. Laboratoř je vyváženou směsí akce a tajemství, které je nutno odhalit. Skoro všude je jedovatý sliz. Je zde také pár velice temných průchodů a koridorů. Pokud zvládneš tyto nepříjemnosti, budeš schopný sebrat několik klíčových artefaktů a zbraní. Ač je laboratoř jednoduchá ve svém návrhu, není jednoduchá v luštění. Inovační použití stoupajících pilířů přidává hře novou dimenzi. A ve chvíli, kdy se budeš domnívat, že pro tebe nemá úroveň další tajemství, zjistíš, že je téměř nemožné najít východ kvůli neproniknutelné tmě. Díky Bohu, že už někdo vynalezl zjasňující brýle - jenom zjistit, kde se skrývají.





E1M6 - Central processing
Pokud máš rád logické uvažování a zuřivý boj současně, budeš si v této úrovní doslova libovat. Ač zdánlivě velmi prostá, skrývá továrna pár pěkných překvapení. Pro přístup do všech prostor Továrny musíš nalézt a použít všechny tři karty. Můžeš dokončit úroveň i tehdy, budeš-li vlastnit pouze modrou a žlutou kartu, ale proč si kazit radost? Abys našel všechny tři, užiješ si spoustu pořádného a vzrušujícího boje. Jihovýchodní cíp je vytvořen ze čtyř propojených, téměř identických čtvercových místností. Po několika krocích budeš na kolenou prosit po průvodci. Nicméně nezoufej, poblíž se nalézá počítačová úrovně. Nalezni ji a ušetři den hledání. Tato úroveň rovněž poprvé uvádí nový druh spínače. Tři spínače v Továrně způsobují, že se dveře zavírají na dobu třiceti sekund. Znamená to, že jsi odsouzen zůstat za dveřmi a bojovat o život minimálně po tuto dobu.





E1M7 - Computer station
Počítačové středisko V této úrovni musíš udělat několik skoků - doslova i obrazně. Radioaktivní sliz je odporná látka, ničí tělo i mysl. Ale překvapivě může skok do slizu pomocí získat překvapivý profit. Nicméně v závislosti na tvém zdraví i brnění může být tvůj teoretický pobyt v slizu omezen na pouhých pár sekund. Pro opuštění této úrovně musíš získat všechny tři klíče. A nejen to - existuje i přesné pořadí, v jakém je nutné tyto barevné karty sbírat. Úroveň je rovněž doslova zaminována nenápadnými čidly - buď proto velmi opatrný na své kroky. A když jsem u kroků - mnoho jich budeš muset dělat opakovaně, mnoha cestami je nutné projít vícekrát - můžeš dokonce nabýt dojmu, že běháš v kruzích. To tě ale nemusí vzrušovat, pokud však víš, že tvé cesty vedou k cíli.

IPB Image



E1M8 - Phobos anomaly
Na rozdíl od všech úrovní první epizody neskýtá Anomálie Phobosu úchvatnou a složitou architekturu. Jak ukazuje , Anomálie je dost jednoduchá - je to jakýsi dvůr se pěticípým půdorysem obklopený velkým otevřeným prostorem. Hrozba této úrovně je však skrytá ve dvou odporných stvořeních, velmi podlých a mocných Pekelných baronech. Tyto monstra jsou pány úrovně - a pokud tě zajímá, jak vypadá v praxi hra na kočku a myš, brzy se to dozvíš. Schválně - kdo asi bude kočka a kdo myš? Tato úroveň ukončuje první epizodu a připravuje kulisy pro scény následující. Pokud máš sharewarovou verzi, hra pro tebe končí. Pokud jsi však ještě nenalezl východ do tajné úrovně v Rafinérii jedů, můžeš ještě absolvovat jednu velmi brutální rozcvičku - je jí Vojenská základna.





E1M9 - Military base
Jediný způsob, jakým je možno navštívit Vojenskou základnu, spočívá v nalezení východu do tajné úrovně vedoucí z Rafinerie jedů. Pokud zvládneš Vojenskou základnu, budeš moci pokračovat v dalších úrovních v první epizodě - znamená to, že se ocitneš ve čtvrté úrovni, Řídícím centru. Vojenská základna je uspořádána v přísně čtvercovém tvaru s ústředním kamenným dvorem. V každém rohu čtverce je velká místnost a další velkém místnosti jsou mezi rohy - celkový počet hlavních místností je tedy osm. V prodloužené východní straně je pak poslední devátá místnost, a navíc je zde široká chodba spojující východní místnost s místností jižní. Ve vojenské základně je navíc spousta tajemství - v každé místnosti je alespoň jedno. Východ z úrovně leží za modrými dveřmi a jak je již obvyklé, je nutné nejdříve získat kartu žlutou a pak červenou. Boj v této úrovni je rychlý a zuřivý. Je zde tolik démonů, Impů a Seržantů, že by ti při použití motorové pily umdlela ruka. Rovněž se zde nalézá první teleport - můžeš jen hádat, kam tě přenese. Bude tě určitě lákat, že v této úrovni můžeš najít veškeré zbraně dostupné v první epizodě - nicméně jejich získání vyžaduje precizní práci nohou.





E2M1 - Deimos anomaly
Anomálie Deimosu první budovy v druhé epizodě (Shores of Hell) představují skutečný úvod do dalších zážitků. Zažiješ spoustu teleportů a zvykneš si na jejich činnost. Anomálie Demiosu slučuje otevřené prostranství s úzkými chodbičkami a boj se tak stává pestrý. V celku je tedy tato úroveň vhodnou tréninkovou plochou pro další a méně příjemné úrovně. Anomálie Deimosu nemá příliš mnoho tajemství - skrývá například pouze tři tajné dveře, které umožňují vchod ke vzdáleným územím nebo teleportům jsou často značeny symbolem lebky. Navíc se zde vyskytuje několik spínačů a čidel. Jako v předchozí epizodě zabezpečí tyto prvky určité změny v architektuře úrovně - zde například způsobí, že se z podlahy vysunou teleporty.





E2M2 - Containment area
Po poměrně příjemném uvítání v druhé epizodě, kterým je Anomálie Deimosu, se nyní nalézáš v hrozivém prostředí skládky. Bez pořádné dávky zuřivosti se můžeš brzy loučit se zdravým rozumem v nekonečných rvačkách vedených ve stylu ručně vyřizovaných účtů s netenčími se hordami Impů v ponurém skladišti. Skládka má pravoúhlý tvar a může být vodorovně rozdělena na dvě odlišná území, přičemž každá z nich nabízí spoustu hrozeb, ale také příležitostí ke zkoumání. Horní část skládky je členěna do drobných boxů plných neoznačených předmětů nesoucí znak Vesmírné asociace (UAC). V tomto území se dají stvůry místy odstřelovat ze zálohy, ale často také dojde na pěstní výměnu a rychlou palbou od boku. Místnosti v severovýchodním rohu je přeplněna překvapením - pokud se ti podaří odhalit její tajemství a léčky, můžeš právem slavit. Ale slavit se dost dobře nedá, pokud jsi mrtvý - proto dávej pozor, v DOOM si každá odměna vyžádá ruce od krve. Spodní část skládky připomíná příčný řez motorem. Stropy vypadají jako písty, koridory pak rezavé roury a těžké kovové ornamenty na stěnách ti sugerují dojem, že se nalézáš v stonásobně zvětšeném rezavém motoru hodně vypráskaného náklaďáku.

IPB Image


E2M3 - Refinery
Ač je její půdorys jednodušší než u skládky, odhaluje i Rafinérie bizardní architektonické nápady s velkým počtem tajemství a různých překvapení. Nabízí dobrou šanci pro posbírání baterií do plasmové pušky - je jich tu docela dost poházeno v různých místech. Rafinérie navíc uvádí nový konstrukční prvek, kterým jsou čtvercové pumpující plošiny, které kompletně vyplňují místnost. Tyto plošiny vypadají skoro živě - jejich povrch a barva je zajímavým amalgámem technického výtvoru a organické hmoty. Rafinérie proto začíná skoro stírat rozdíl mezi strojem a přírodou a její design je neopakovatelný, odlišný od ostatních úrovní DOOM. Jak se koneckonců dá očekávat od jakékoliv továrny, obsahuje i Rafinérie dostatek jedovatého slizu a dalších vraždících míst. V každém případě se do této nechutné omáčky musíš ponořit a to nejednou. Pro zvládnutí Rafinérie stačí pouze získat modrou kartu - celou pravou větev architektury můžeš nechat neprobádanou. Je dráždivé, že hned na startu vidíš průzorem ve východní zdi dveře vedoucí k východu, které jsou jen pár metrů vzdálené. K jejich dosažení však musíš absolvovat slušně dlouhou cestu.

IPB Image


E2M4 - Deimos lab
Po zkušenosti s architektonickými fintami v Laboratoři Deimosu si budeš myslet, že Rafinérie byla pouze nedělní procházkou. Laboratoř Deimosu obsahuje snad vše, co činí z DOOM úžasnou virtuální hru. V této úrovni jsi vržen do bizardní stavby, kde se střídají čidla, teleporty, drtící stropy, jámy se slizem, dotekové zdi a navíc divoký boj. V půdorysném pohledu na Laboratoř Deimosu vidíš, jak mnoho místností je zde propojeno přímo; u dalších se dá jednoduše použít teleport. Odhalení všech tajemství úrovně však vyžaduje mnoho trpělivosti a lstivosti. Můžeš však v každé případě k východu i po prozkoumání méně než poloviny Laboratoře. Ale pokud tak učiníš, bude tě navěky mrzet, o co vše jsi přišel.





E2M5 - Command center
Velící centrum má jakoby samovolně zformovaný půdorys bez přísných a jasných pravidel. Vypadá jako tajemný labyrint a ne jako skutečná stavba; navíc má dva východy, jeden vedoucí do normální úrovně v pořadí, druhý tě vymrští do tajné úrovně této epizody. Víc než cokoliv jiného může být tato úroveň charakterizována svou oblibou dlouhých chodeb, které lemují tři její strany. Je zde skutečně nezdravé množství zeleného slizu. Úroveň má rovněž čtyři teleporty, ale pouze tři z nich hrají klíčovou úlohu v dosažení východu. Úroveň rovněž obsahuje spoustu zdraví a munice včetně plasmové pušky a velké baterie.





E2M6 - Halls of the damned
Po chvilce putování touto úrovní uznáš, že její název opravdu sedí. Je podobná svou výstavbou své předchůdkyni a rovněž odhaluje bizarní, starobyle hieroglyfickou strukturu, nebo snad schématický Démonův stroj času. Pokud si chvíli prohlížíš mapu, odhalíš povědomé tvary. Někdo říká, že mu připomíná smějící se kočku (na pravé straně), jiný Panenku Marii. Ale bez ohledu na cokoliv, co uvidíš, je jedna věc pravdivá - tato úroveň je opravdu pekelná. A pokud jsi dokonalý šílenec, budou pro tebe mít Síně prokletých dráždivý půvab. Jejich stěny jsou slizké a sexy. Jejich tajemství jsou opravdové hlavolamy, které přesto svádějí. Půdorys má těžké geometrické linie, které jsou zvláštně asymetrické.





E2M7 - Spawning vats
Tato přibližně obdélníková stavba je rozčleněna do velkého množství menších místností a komor, které jsou umístěny těsně vedle sebe podobně jako součástky na elektronické desce. Již po prvních krocích touto nebezpečnou stavbou budeš uchvácen množstvím architektonických stylů v různých místnostech, do sterilního kovového vzhledu počítačové oblasti, až po strohý dvorek dlážděný těžkými kameny. Zdá se, že některé prapodivné architektonické prvky dokonce neslouží žádné. Zvláště úchvatnou dekoraci má místnost, která se jeví být modlitebnou pro nějaké cizí, kacířské náboženství





e2m8 - Tower of Babel
Závěrečná úroveň epizody Shores of Hell. Víš, že zde na tebe čeká velký vládce - příšerný Cyberdémon. Ten sám je největší hrozbou v této úrovni. Jednoduchá a elegantní struktura Babylónské věže jinak neskrývá žádnou opravdovou hrozbu nebo tajemství.





E2M9 - Fortress of mystery
Jediná cesta, kterou se lze dostat do této úrovně, spočívá v nalezení velmi dobře skrytých dveří v Command center. Stejně jako Babylónská věž, má i Tajemná pevnost jednoduchý design a přitom obrovskou složitost. Vzhledem k jednoduché architektuře není nutné vyjmenovávat tajné dveře a čidla. Nalézá se zde však spousta zbraní a užitečných artefaktů, speciálně ve velké aréně podobné květině (viz ). Hlavní finta spočívá v tom, aby se ti povedlo sebrat těžké zbraně dříve, než se na tebe vyvalí Pekelní baroni. A skupinkou těchto oblud budeš navštíven okamžitě poté, co otevřeš dveře do této úrovně.





[url=""]E3M1 - Hell keep
První úroveň Inferna připomíná nějaké umělé trávicí ústrojí. A neboj se, také ti pěkně poskočí srdíčko. Zdi, podlaha i okolí scenérie se jeví být zbrázděné podivným životem. Nakonec jsi v pekle a tady je možné všechno. Půdorys je podivuhodně jednoduchý a v tom spočívá jeho půvab. Nebudeš řešit prapodivné hádanky a skákat ze spínače na spínač. Hrozba této úrovně je totiž skryta v jejich obyvatelích.





E3M2 - Slough of despire
I nejpokročilejší hráči DOOMu občas používají své ruce. Půdorys této úrovně má svůj zlý stisk vepsán již ve ve svém designu. Ale je to Ruka osudu, která si tě vybral - může nad ní zvítězit někdo jiný, než ty? Ruka zoufalství ti nabízí spoustu možností ke zkoumání, ale neočekávej, že tě bude uznale poklepávat na rameno, když zrovna něco nalezneš. Úroveň charakterizuje množství nepravidelných skal a bezpočet záhybů a kliček. Dezorientaci je ještě přispěno nepravidelnými tvary povrchů a textur zdí, které vypadají jako kamufláž armády válčící v pustině.





E3M3 - Pandemonium
Architektura se podobá, na pohled i na dotek, dokonalé mučírně pocházející ze středověku. Centrální místnost, kde se nalézá přepínač, vypadá například jako znetvořená obrácená hlava. Koridory a schody spojující tuto místnost s ostatními vypadají, vypadají jako by tuto hlavu držely v pevném sevření. Pandemonium je těžké a bolestné, ale je překvapivě skoupé na architektonická tajemství. Je zde také mnoho artefaktů včetně boží zbraně - BFG 9000 ! Doplněné ohňovým jezerem je Pandemonium vzrušující a zneklidňující. Jeho děsivé stěny a kresby na mnoha zdech a kvádrech ti rychle naženou husí kůži.

IPB Image


E3M4 - House of pain
Příšerná bolest. Nikdy v životě jsi takovou necítil - přímo ti tepe v žilách. Architektura Domu bolesti skutečně dostojí svému jménu - ve vyšších obtížnostech učiní tři Pekelní baroni, umístěni ve strategických místech, tuto úroveň téměř nezdolatelnou. Dům bolesti roztahuje své chodby jako chapadla parazita přes velkou plochu pekelného panství. Jeho dlouhé a široké koridory jsou vyváženy množstvím úzkých chodbiček, často končících ve slepých komůrkách. Pokud by se zdálo, že cesta do pekel je zatím poměrně neškodná, je Dům bolesti krutou změnou. Naštěstí pro tebe se v prostorách Domu skrývá mnoho těžkých zbraní a munice - je zde dostatek baterií do plasmové pušky pro zničení všech tří odporných Baronů. Ale cesta k ním bude lemována především tvou krví. Otázka se nemění - myslíš si, že Dům bolesti zvládneš?





E3M5 - Unholy catedral
V majestátné struktuře Katedrály se budeš cítit jako trpaslík, bezmocný pod jejími vysokými zdmi. Katedrála má vypůjčený renesanční styl a je skutečnou kacířskou Katedrálou Sv. Petra. V centrálním území je širokánská dvorana a obsahuje množství menších "kaplí" po svém obvodu. Každá kaplička je jedinečná a skýtá jak odměnu, tak i různé hrozby. Největší nebezpečí však číhá úplně na východě, kde se také nalézá závěr úrovně. Rozlehlá puklina v zemi totiž umožňuje aby se zde vlivem Anomálie samovolně materializovaly obludy - a jak tomu ani jinak být nemůže, vyskočí na tebe i Pekelný baron. Jen ti nejodvážnější hráči se mu svévolně podívají do očí a troufnou si mu za zády uzmout zbraň, kterou Baron chrání jako oko v hlavě za tajnými dveřmi – BFG 9000. Aby měla tato úroveň nadpřirozený nádech, o to se postarají navrátilci - teleporty. Katedrála vskutku inspiruje, ale i vzbuzuje hrůzu - a nevěřící jsou přinuceni kleknout v pokoření na kolena. Ale tady jsi, hochu, v pekle - žádné pokání tě nezachrání od smrti a věčného zatracení.





E3M6 - Mount Erebus
V řecké mytologii je Erebus tajemná temnota, kterou se plouží duše mrtvých směrem k řece Hádu. Erebus byl také rovněž živá osobnost, syn Chaose a bratr Noci (Nyx). Hora Erebus je nyní jméno vulkánu. A, samozřejmě, Hora Erebus je také jméno dalších prostorů DOOM, které vyzkoušejí tvou odolnost vůči silam zla. Navzdory svému osudovému jménu je půdorys Hory Erebus docela laškovný. Podobá se hrubě obroušenému drahokamu a skoro se zdá, že se přímo třpytí nepravidelnými zrcadly odrážejícími světlo. V oddělení oblud nalezneš překvapení - nevyskytuje se zde Pekelný Baron. Většinu tělesných trestů v této úrovni se na tobě pokusí vykonat sevřené hordy Impů, Ztracených duší a stupidních Cacodémonů. Zdá se, že tyto bestie vyskakují doslova z každých tajných dveří. A zdá se, že tajné dveře se nalézají za každým druhým rohem. Další element všudypřítomného strachu přidává to, že celá stavba zjevně spočívá na opravdovém jezeře červeného zářícího jedu. Hora Erebus je navíc jedinou cestou k třetí a poslední tajné úrovni DOOM, bizardním Pustinám. Ale i když víš, kde se má tajný východ nalézat, jeho skutečné objevení ti dá ještě mnoho práce a pečlivého pozorování.





E3M7 - Gate to Limbo
Všedně vypadající zdi a budovy Limba ti budou připomínat šeď, smutek a zapomnění. Římsko-katolický původ slova pochází z latinského slova limbus, což znamená okraj pekla. Duše se zakázaným vstupem do ráje blaženosti, ale nevystavenému pekelnému mučení byly právě navždy uklizeny do Limba, jak praví katolická církev. Limbo teda zrovna není místo, kde je příjemné si navždy hovět, i když je to místo setrvalého stavu bez jakýchkoli změn. V DOOM je Limbo zhruba čtvercového tvaru a jeho přísné struktury sestávají z řad nepravidelných tvarů uspořádaných okolo obrovské centrální místnosti zalité v lávě. Horní část této struktury je rovněž propojena jedovatou sítí bludiš?ových chodbiček. Limbo je zaplněno velkým počtem teleportů, kterými se lze přenášet mezi různými místy tohoto podivného kraje. Pochopitelně okamžitě zapadneš do bezpočetných bitev. Jestli však nechceš v Limbu skutečně skončit navždy, musíš rozluštit tajemství několika teleportů - zde se skrývá klíč k úniku.





E3M8 - Dis
Nabízí zřejmě úplně nejjednodušší architekturu v DOOM vůbec. Pryč jsou klikaté chodbičky, spínače, schody a nečekané plošiny - hladkou tvář DIS nezbrázdí ani jeden přepínač. Není zde ani jeden slizový barel. DIS je studený, krutě chladný a funkční, a blíží se pekelné verzi římského cirkusu, ze kterého není pro podlehnuvšího bojovníka úniku. V DIS jsi jako gladiátor budoucnosti - obklopený davem Cacodémonů a skoro nesmrtelným pánem Pekla, pavoukem Mastermindem. Pokud hraješ vyšší úrovně obtížnosti, bude tě také trápit pár tupohlavých Baronů. Ti všichni jsou hlavními protagonisty bitvy se skutečně epickým proporcemi. Řídká architektura úrovně vyžaduje skutečně jen pár vět obecné strategie. Nicméně - zastav se a pečlivě prostuduj mapu. I když je DIS jednoduchý, přece jen skrývá pár důležitých a život zachraňujících artefaktů, nehledě na úvodní rozestavení potvor.

IPB Image


E3M9 - Warrens
Už jsme tu zase! Pokud čteš tyto řádky, pravděpodobně si se dostal do tajné úrovně Inferna. Ale nečekej medaili - v pekle žádní hrdinové nejsou. Pustiny ti ukáží, zač je toho loket. Jakmile začneš zkoumat prostory pustin, začneš mít podivný pocit. Nezažil jsem toto já už někde? Počkej minutu - to přece není možné. Promiň - v Infernu není místo pro popletené. A ty skutečně nemáš halucinace - peklo zatím nezničilo kompletně tvou mysl. Pustiny jsou téměř skutečnou replikou Brány do pekla. Ale brána, kterou jsi snadno vyčistil před mnoha týdny, se zdá být nekonečně daleko. Je toto něčí zvrácená myšlenka nebo se peklo pokouší o kanadský žertík? Až když dosáhneš východu toho, co se zdá jako Brány pekel, začne pravá zábava. Kolem poklesnou zdi a zcela změní tvář krajiny. Už tušíš, že horší část bitvy je teprve před tebou. Objevují se noví hráči a staré známé charaktery - Démoni, Cacodémoni, Ztracené duše, Impové a Duše. A jako vyvrcholení celého divadla - kdo by se nezachvěl při setkání s hrozným Cyberdémonem?

IPB Image


[/url]


E4M1 - The Beneath
Jde o menší, útulnou mapu - základnu, kde budete potřebovat červený a modrý klíč abyste se dostali do exitu. Jsou zde převážně vojáci a Impové.





E4M2 - Perfect hatred
V této velké a těžké misi budete potřebovat žlutý a modrý klíč, ale nejdůležitější bude zničení Cyberdemona, který stojí u exitu. Velmi těžké na začátku mapy.





E4M3 - Sever the wicked
Velká mise, stavěná jakoby celá ze dřeva, dřevěné zdi, místnosti, podlahy a dveře. K dokončení mise je zapotřebí najít modrý a červený klíč.





E4M4 - Unruly evil
Velká mise plná teleportů, kterých si užijete dost a dost. K dokončení úrovně je potřeba červený klíč tvaru lebky.





E4M5 - They will repent
Velká mapa, celkově stavěná v zelené barvě, kde budete potřebovat především červený klíč vedoucí k exitu. Žlutý není potřeba.





E4M6 - Against the wickedly
Středně velká mapa, kde chodíte v jeskyních a horách. Jsou zde především Impové, vojáci a Cacodemoni. Ke zdolání je potřeba červený klíč, a také zničení Cyberdemona.





E4M7 - And Hell followed
Velká mapa, plná nepřátel v čele s Cyberdemonem, který hlídá červený klíč. K dokončení mise, ale budete potřebovat i ostatní klíče (modrý a žlutý).

IPB Image


E4M8 - Unto the cruel
Obrovská a rozsáhlá mise, plná budov a venkovních prostorů, kde jsou snad všechny druhy monster. Také je zde kruhová aréna, kterou budete několikrát procházet. K dokončení mapy je potřebný žlutý klíč a také zničení Masterminda a jeho doprovod pekelné barony.





E4M9 - Fear
Středně velká mise plná výtahů a jiných zařízení. Můžete zde najít i batoh a jiné potřebné artefakty.










DOOM 2






01 - Entryway
IPB Image

  • Něco o [url="http://doom.milichovsky.com/deathmatch.html#mapy"]01 - Entryway

[/url]02 - Underhalls




[url=""]03 - The Gantlet




[/url]04 - The Focus




[url=""]05 - The waste tunnels




[/url]06 - The Crusher




[url=""]07 - Dead simple




[/url]08 - Tricks and traps




[url=""]09 - The pit




[/url]10 - Refueling base




[url=""]11 - Circle of death




[/url]12 - The factory
IPB Image


[url=""]13 - Downtown




[/url]14 - The onmost dens




[url=""]15 - Industrial zone




[/url]16 - Suburbs




[url=""]17 - Tenements




[/url]18 - The Courtyard




[url=""]19 - The Citadel




[/url]20 - Gotcha!




[url=""]21 - Nirvana




[/url]22 - The Catacombs




[url=""]23 - Barrels o'fun




[/url]24 - The chasm




[url=""]25 - Bloodfalls




[/url]26 - The abandoned mines




[url=""]27 - Monster condo




[/url]28 - The spirit world




[url=""]29 - The living end




[/url]30 - Icon of sin
IPB Image


<a name="31-wolfenstein">31 - Wolfenstein




32 - Grosse





Doom básnička
*Autor Miroslav Libicher, boss webu http://quakeman.wz.cz/ .

Ostrá střelba z rotačňáku

štípe Impy do kejháku.

Puška dělá bác a bum,

já doma u počítače zase hraju Doom.

-

Vybuchují té-en-téčka

vlivem střelby z bé-ef-géčka,

v mužných rukou motorovka,

proti mě nepřátel stovka.

Pobíhám a nevím kudy,

nábojů mám čtyři sudy.

Už nikdo není na mé straně,

chrání mě jen palné zbraně,

teď v tom sporu vleklém

rány duní peklem.

-

Cestoval jsem na černo,

útočím na Inferno.

Na Zemi už skoro svítá,

v podsvětí to jenom lítá.

Démoni, co to znají

už mě skoro mají.

Krev snad půjde oprat v Tixu,

už se střílí jak v Matrixu.

30 levelů se tu trápím,

marně krví Phobos skrápím.

V tom mžiku se k zemi kácím,

bojím se, že vykrvácím.

„Magmar“ střílel jako vůl

a já blbec neuhnul.

Mám šance jen maličký,

došli mi krevní destičky!

-

Teď je pěkně zřetelná,

ta potvora pekelná!!!

Ta jen drze pravila:

„Zas jsem sejmul debila!“

Zrovna se mi končit nechce,

a tak si hru loadnu lehce.

Zákoutí jsou plná prachu,

užívám si trochu strachu.

-

Pomalu se veselím,

že tu svini odstřelím!

Nejsem žádná bábovka,

prudce střílí plazmovka.

Mancubus se v krvi válí,

můj revolver však nezahálí.

Velice rychle jsem zpychl,

jak ten smrad naposled vzdychl.

Za okny letí vrtulník,

já jsem v Doomu přeborník.

-

Je to u her děsnej trend,

že na konci je vždy:The End.

Pak už vzduchem sršely,

jen jeden a dva výstřely.

:: dodatek
Díky autorovi za možnost zveřejnění básničky. Ve školách to asi ale nikdy jako Máchův Máj zkoumat nebudou ;).

Alespoň něco mě rozesměje, když už musím trávit svátky slunovratu na dial upu a jediný frag za den udělám leda tak na kaprovi ;).





Šupex
QUOTE(Beluga @ 25.09.2006, 21:09) [snapback]370350[/snapback]

Prosimte supexi klidni se... ja taky pamatuju spoustu starejch her, ale tohle jsem v zivote nevidel!

EDIT: i kdyz vlastne asi jo... jj hral jsem to... u kamose jeste na 386 thumbsup.gif

nic bych mu nerek, kdyby aspon neco postnul. to same u tebe. kecas a nic nepostujes. a to ze postnes stranku na hry sem nechtel. odkazy na hry a ne odkazy na stranky. to je pro ty co to nepochopili
Tatarkas
Doom 2, to parim na mobilu tongue.gif
Staci mobil se symbianem, tenhle program a .WAD soubor z Dooma 1 nebo 2.
Beluga
QUOTE(Šupex @ 26.09.2006, 14:44) [snapback]370587[/snapback]

nic bych mu nerek, kdyby aspon neco postnul. to same u tebe. kecas a nic nepostujes. a to ze postnes stranku na hry sem nechtel. odkazy na hry a ne odkazy na stranky. to je pro ty co to nepochopili


Supexi obcas mi prijdes jak natvrdlej... to ti mam postovat kazdou hru zvlast bo co?! grrr.gif Ti rikam, ze tam je spousta pecek, fakt oldschool a ty me tu zjebes?! Prober se prosimte thumbsdownsmileyanim.gif
Šupex
ja to vim, ze tam sou rulezni hry ale nekdo nema chut projizde cely web. urcite by te nezabilo, kdyby si postnul jenom jednu hru, popripade v jednom postu vicekrat.


spise si natvrdly ty, kdyz nedokazes pochopit co tu mas delat
Beluga
QUOTE(Šupex @ 26.09.2006, 21:27) [snapback]370915[/snapback]

nekdo nema chut projizde cely web. urcite by te nezabilo, kdyby si postnul jenom jednu hru, popripade v jednom postu vicekrat.



Jo ale kazdej asi sam nejlpiv vi, jestli ho bavej strilecky, nebo strategie ne? Dal jsem moznost volby a ty me sjedes jak malyho kluka! A ne poprvy, fakt se vzpamatuj. thumbsup.gif

Dune2 kdo nehral tak at si radsi hodi masli whistle.gif
Onkoš!
zapomněli jste na Berušky wub.gif BTW: Dali jste to extra těžké kolo wow.gif
Beluga
QUOTE(Onkos @ 27.09.2006, 22:21) [snapback]371791[/snapback]

zapomněli jste na Berušky wub.gif BTW: Dali jste to extra těžké kolo wow.gif


Ja berusky nehral... jednou jsem si je sosnul, ale nesli mi pustit pod XPckama... eh-smiley.gif angry.gif

Ale pamatujete jeste Lemmingse?! teehee.gif jejej to byla prca... thumbsup.gif

http://www.bestoldgames.net/stare-hry/lemmings.php - lemmings
http://www.bestoldgames.net/stare-hry/hexxagon.php - hexxagon - taky super vec...
Frostys
Proč tu jsou minimálně 3 topicy zabývající se starýma hrama, přičemž jsou minimálně 2 od šupexe? To si nemůžeš vytáhnout ten svůj starej topic z prachu? bye.gif
Beluga
QUOTE(Frostys @ 28.09.2006, 12:53) [snapback]372038[/snapback]

Proč tu jsou minimálně 3 topicy zabývající se starýma hrama, přičemž jsou minimálně 2 od šupexe? To si nemůžeš vytáhnout ten svůj starej topic z prachu? bye.gif


POSTHUNT!!! roftl.gif
Frostys
QUOTE(Beluga @ 28.09.2006, 13:38) [snapback]372082[/snapback]

POSTHUNT!!! roftl.gif

No a? tongue.gif
Beluga
QUOTE(Frostys @ 28.09.2006, 13:40) [snapback]372084[/snapback]

No a? tongue.gif


No nic, me to nevadi, aspon bude mit supex konecne duvod do me kerovat whistle.gif
end!
[quote name='Linux' date='25.09.2006, 22:15' post='370424']
A teď tu NEJ z NEJ na světě!
...
DooM (II)
IPB Image
IPB Image
Super hry!

Doom1 (Ultimate Doom)
V roce 1993 vydala firma ID software hru Doom. Hra má tři úrovně, každá úroveň devět map. Vaším úkolem ve hře je projít všechny úrovně a mapy. V tom vám brání rozličné překážky a monstra. Pomáhají vám zbraně a různé předměty. Můžete používat celkem 8 zbraní a potkat 10 druhů monster. Systém tří různobarevných klíčů zaručuje, že hra nebude jen ryze lineární. Později byl vydán Ultimate Doom - rozšíření Doom1 o čtvrtou epizodu. V Doom se poprvé objevil Deathmatch.
[b]Doom 2[/b]
Firma Id software vydala o rok později hru Doom 2. Hratelnost se ještě výrazně zvedla. Doom 2 má 32 map. Tentokrát již nejsou rozděleny do úrovní. Poslední dvě mapy jsou předělávky dvou map z Wolf 3D. Objevuje se nová zbraň - dvouhlavňová brokovnice -medvědice. Do cesty se vám staví 8 nových monster, celkem tedy už 18. Při procházení map si pomáháte mnoha předměty.
Cituji Avengera: Doom je podle mého subjektivního názoru a doufám, že nejenom mého, nejlepší hra všech dob. Tato Hra s velkým H, kterou firma ID software stvořila, se stala dokonalou předlohou pro nastávající 3D akční scénu. Je to hra s nezapomenutelně skvělou atmosférou, kterou nenajdete nikde jinde. Doom je také hra, ve které se také poprvé objevil Deathmatch. Ano poprvé. Konečně jste si mohli zahrát proti kamarádům a dokázat, že jste lepší. Některé dnešní hry s dokonalou grafikou (které raději nebudu jmenovat) nejsou ani tak z desetiny hratelné jako právě ten starý kostrbatý děda se jménem Doom.
Další novinka bylo 3D prostředí. Můžete namítnout, že 3D prostor se objevil už ve hře Wolf 3D, ale Doom zavádí důležitou věc a to výškové rozdíly jednotlivých lokací. Nelze v něm však umístit dva sektory nad sebe, takže není možné udělat třeba patrové domy, stůl s prostorem pod ním i nad ním. S tím přišla hra Duke Nukem 3D a Quake o pár let později. Absence této možnosti ovšem má i výhodu. Mapy se výborně editují, krásně se generuje mapa a není tak těžké se v mapách orientovat.
E1M1 - Hangar
Hangár je vstupní branou do výzkumných objektů na Phobosu. Ve srovnání s ostatními prostory je Hangár poměrně malý a jeho architektura jednoduchá. Je vybudovaný okolo velkého dvoru s jedovatým jezírkem ve svém středu a obsahuje dostatek problémů pro řešení zejména pro začátečníky. Jakmile tvá zkušenost a trénink vzroste, je na čase zvolit vyšší obtížnost.

IPB Image



E1M2 - Nuclear plant
Druhá úroveň první epizody, Jaderná elektrárna, přibližuje mnoho situací a prvků, se kterými se setkáš znovu a znovu ve vyšších úrovních s dalšími rozšířeními a variacemi. Jaderná elektrárna rovněž obsahuje velkou venkovní oblast a bludiš?ovou počítačovou místnost - prvky, se kterými se často setkáš později.


####Zkratil jsem to tak o 90 % .... ----- to je mag*r biggrin.gif Od kad si to zkopiroval ?? biggrin.gif biggrin.gif
Šupex
no lol newbiek a jeste nadava. vzpamatuj se
Jizah
su zvedavej esli mu aspon oldschoolove zkrati podpis :)
Beluga
QUOTE(Necr0 @ 23.10.2006, 14:45) [snapback]385918[/snapback]

su zvedavej esli mu aspon oldschoolove zkrati podpis :)


IPB Image whistle.gif
Jizah
:X sicksmiley.gif :(-
sry za spam
Šupex
on ma naky velky podpis?
Beluga
No nejmin 3x vyssi a na sirku uz taky nesouhlasi teehee.gif
Marx^
Kdyby tam měl 3-4 userbary ale tohle teehee.gif

btw:IPB Image<click
Šupex
ja newim no. ja mam podpisy a avatary vyple
Beluga
Jooo Supaplex je hustej... dokonce jsem na netu nasel nejakej zdarilej remake (vysoky rozliseni, kvalitnejsi grafika, ale hra stejna) thumbsup.gif

Otec ho hodne hraval, ja taky, ale nektery kola jsem sam nedal... ale to mi bylo asi 7, kdyz jsme to hrali na 486ce teehee.gif
Toto je "lo-fi" verze našeho obsahu. Pokud chcete pracovat v plné verzi s více informacemi, formátováním a obrázkyklikněte, prosím, zde.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.